به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راروابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، حمیدرضا شهركیثانوی مدیركل دفتر سرمایهگذاری و نظارت بر بهرهبرداری این سازمان، با بیان این خبر اظهار داشت: یكی از برنامههای اولویتدار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، احداث پلهای عابر پیاده است كه در این زمینه، علاوه بر استفاده از اعتبارات بخش دولتی، از سال ۸۳ احداث پلها با مشاركت بخش خصوصی آغاز شد و با انعقاد قراردادهای بلندمدت به صورت BOT ، انجام شده است.
وی افزود: براساس این قراردادها، ساخت و نصب و نگهداری و بهرهبرداری از پل عابر پیاده توسط اشخاص متقاضی انجام شده و هم زمان اجازه بهرهبرداری از فضای تبلیغاتی پیشانی پل ساخته شده برای كل دوره قرارداد نیز به سرمایهگذار مربوطه اعطاء میشود.
شهركی خاطرنشان كرد: این روش در طول سالهای گذشته مورد استقبال قرار گرفت به طوری كه تعداد پلهای احداثی با مشاركت بخش خصوصی بیشتر از پلهای احداثی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بوده است و با كاهش یافتن فضاهای مورد نیاز در برخی استانها، اكنون بازسازی و مقاومسازی پلها به روش مذكور نیز از طرف بخش غیردولتی، پیشنهاد شده و در دست بررسی قرار است.
مدیركل دفتر سرمایهگذاری و نظارت بر بهرهبرداری افزود: باتوجه به این كه در برخی استانها هنوز نیاز به احداث پل عابر پیاده وجود دارد، لیست نقاط مورد نیاز در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به نشانی http://www.rmto.ir/Documents/۰۶۹۷.pdf بارگذاری شده است.
گفتنی است تصادفات عابرین پیاده در مراكز جمعیتی بینراهی از نظر شدت حادثه و ضربات وارده، تفاوتهای قابل توجهی با مناطق شهری دارد و كاهش سوانح و تلفات عابرین پیاده در دستور كار ویژه سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای قرار دارد.
نظر شما